میوه ها و سبزیجات مفید درتابستان

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

میوه ها و سبزیجات مفید درتابستان
بازدید : 264

در روزهای گرم سال برای پیشگیری از بیماری ها و همچنین داشتن بدنی سالم باید مقداری تغذیه خود را تغییر دهید و بعضی از مواد غذایی را بیشتر مصرف کنید. در روزهای گرم تابستان می بایست روزانه معادل 4 تا 5 فنجان میوه، سبزی و صیفی جات و همچنین سه وعده لبنیات کم چرب مصرف کنید.

خوراکی های مفید برای روزهای گرم سال

با رعایت این رژیم غذایی، مواد غذایی کم کالری طبیعی غنی از فیبر، کلسیم و سایر مواد مغذی به همراه ویتامین ها، به اندازه کافی به بدن می رسد. بسیاری از خوراکی های فصل بهار و تابستان برای بدن منافعی دارند که شاید از آنها آگاه نباشید.

میوه ها و سبزیجات این فصول غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که فرایند پیری را کند می کنند، محافظت در برابر انواع سرطان ها و بیماری های قلبی ایجاد کرده و تنظیم کننده فشار خون هستند. این مواد مغذی چون حاوی کالری پایینی هستند، از بروز چاقی نیز پیشگیری می کنند.

  • چغندر

غنی از آنتی اکسیدان است و یک ضد التهاب قوی نیز محسوب می شود و همچنین سرشار از فیبر، فولات، پتاسیم و منگنز است. این سبزی پرخاصیت همچنین برای افرادی که از کم خونی و دیگر بیماری های خونی رنج می‌برند و همچنین برای کودکان و خانم ‌های باردار بسیار مفید است.

  • توت

انواع خانواده توت سرشار از ویتامین C، فیبر، و آنتی اکسیدان ها هستند که مصرف مداوم آنها کمکی است برای جلوگیری از خطر ابتلا به آلزایمر، بیماری پارکینسون، و برخی از سرطان های خاص. بهترین بخش مصرف توت این است که هر فنجان از آنها کمتر از ۶۰ کالری دارد.

  • بادمجان

بادمجان حاوی آنتوسیانین است؛ ترکیباتی که متعلق به یک کلاس از مواد شیمیایی گیاهی تحت عنوان فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات در بسیاری از غذاهای گیاهی موجودند. بسیاری از فواید حاصل از بادمجان در پوست های گیاهی آن است. پوست بادمجان پر از فیبر، پتاسیم و منیزیم و آنتی اکسیدان است و از نظر ظرفیت جذب رادیکالهای آزاد اکسیژن، بادمجان در میان ۱۰ سبزیجات برتر قرار دارد.

  • ذرت

سرشار از لوتئین و زیگزانتین است؛ یعنی دو فیتوکمیکال که منجر به ترویج سلامت بینایی می شوند.

  • ماست یونانی

غنی از کلسیم و پروتئین است. با افزایش سن، بدن شما برای حفظ سلامت پوست و غلبه بر بیماری ‌ها به پروتئین بیشتری نیاز دارد. ماست یونانی راهی فوق‌ العاده برای تامین پروتئین کافی بدن است، حتی اگر از مصرف غذاهای سنگین مانند گوشت ‌ها اجتناب می ‌کنید.

ماست یونانی مملو از پروبیوتیک ‌هاست. آنها جانوران بسیار ریز میکروسکوپی از قبیل باکتری ‌ها و مخمرها هستند. این موجودات به طور طبیعی در درون بدن شما زندگی می ‌کنند، البته داشتن جانوران میکروسکوپی در درونتان به حفظ سلامت دستگاه گوارش شما و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این؛ در برنامه غذایی اغلب امریکایی‌ ها سدیم فراوانی یافت می ‌شود. میزان سدیم موجود در ماست یونانی نه تنها بسیار اندک بوده، بلکه سرشار از پتاسیم است.

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت : 2:39
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید